X
تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟
امروزه ماسک موها در سبد خرید افراد بسیار دیده می شوند و با توجه به حضور برندهای متفاوت و انواع مختلف آن بهتر است آنها رو بشناسیم تا خریدی بهتری انجام دهیم.

 

انواع ماسک مو :
ماسک مو آبکشی :
این مدل از ماسک مو نیاز به آبکشی دارد و در حمام بعد از شست و شوی موها باید مورد استفاده قرار گیرد و و برای عملکرد بهتر باید ماسک مو را به تمامی نقاط زده و ۱۰ دقیقه ماساژ داده و در نهایت بدون مصرف مجدد شامپو موها رو آبکشی کنید و در نهایت خشک کنید.

ماسک مو بدون آبکشی :
این مدل از ماسک مو نیازی به آبکشی ندارد و باید بعد از شستن مو در خارج از حمام زمانی که مو هنوز رطوبت دارد استفاده شود و بعد از استفاده چند دقیقه موها را ماساژ دهید.

 

تفاوت فرمولاسیون ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی :
در فرمولاسیون ماسک مو آبکشی مواد شوینده بیشتر استفاده می شود زیرا بعد از مصرف موها آبکشی می شود و شسته می شود ولی در ماسک مو بدون آبکشی این مواد کمتر دیده می شوند.
نرم کننده ها نیز معمولا در ماسک مو بدون آبکشی کمتر دیده می شوند.

اثر بخشی ماسک مو بدون آبکشی بیشتر است یا ماسک مو با آبکشی :
جواب این سوال برای افراد مختلف ممکن است کاملا متفاوت باشد اما تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا جوابی مناسب برای این موضوع دارد،ماسک مو بدون آبکشی ،آبکشی نمی شود و مواد نرم کننده آن بر روی مو میماند و اثر بخشی بهتری نسبت به ماسک مو آبکشی می تواند داشته باشد. همچنین گفتنی است که روغن هایی مانند روغن آرگان ،روغن جوجوبا و یا روغن زیتون برای اثر بخشی نیاز به زمان دارنند و اگر آبکشی شوند دیگر روی مو نیستند تا اثر خود را داشته باشند،تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا توصیه می کند برای اثر بخشی بهتر از ماسک موهای بدون آبکشی استفاده کنید.

 

در زمان خرید ماسک مو دنبال کدام ترکیبات باشیم :

تمامی افراد میخواهند زمان خرید ، هزینه ای که میکنند اضافی نباشد و خرید خوبی داشته باشند،بنابراین بهتر از دنبال ترکیبات خوب و مفید برای مو باشید تا خرید محصول شما خوب باشد.
از این رو میتوانید در زمان خرید ماسک مو دنبال ترکیبات انواع روغن های مفید مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن نارگیل ، روغن بادام ، روغن هسته انگور و روغن درخت چای و ...
انواع عصاره های گیاهی مفید مانند عصاره گل ختمی ، عصاره گل محمدی ، عصاره مرکبات ، عصاره گلابی خاردار و ...
انواع نرم کننده ها مانند دامتیکون ، پلی کواترنیوم ۷ و ۱۰ ، گلیسیرین ، پروپیلن گلیکول و ...

 

ماسک مو ارزان هم ممکن است اثری خوب داشته باشد؟
نرم کننده های خوب و معتبر که آسیبی به مو نمیزنند قیمت های بالایی دارنند،برای روشن تر شدن این موضوع می توانیم مثالی موردی بزنیم،
یک ماسک مو حاوی روغن آرگان را که امروزه بسیار پرطرفدار است در نظر بگیرید،این ماسک مو برای اینکه بتواند خواص روغن آرگان را برای مو داشته باشد باید حداقل ۵ درصد روغن آرگان داشته باشد، و با توجه به قیمت یک میلیون تومانی روغن آرگان اصل برای هر ۲۰۰ میل محصول نهایی فقط ده هزار تومن مبلغ روغن آرگان آن می شود. توجه داشته باشید که این فقط یکی از مواد تشکیل دهنده محصول است و فقط ۵ درصد آن را تشکیل می دهد و بهای بسته بندی و سود تولید کننده و سود فروشنده را نیز اگر در نظر بگیریم متوجه می شویم ماسک مو حاوی روغن آرگان ،اگر واقعا از روغن آرگان در مواد تشکیل دهنده آن استفاده شده باشد نباید قیمت حدودی زیر ۴۰ هزار تومن داشته باشد.
ما به شما توصیه می کنیم زمان خرید یک محصول به تمامی صحبت های مطرح شده توسط فروشنده و اطلاعات روی بسته بندی بدون در نظر گرفتن قیمت محصول توجه نکنید،زیرا هر ارزانی بی علت نیست و برخی قیمت گذاری ها غیر قابل توجیه هستند و فقط فریب فروشنده را می رساند و نه قیمت رقابتی آن محصول.

 

حرف آخر :
محصولی که ارزان است ولی هیچ تاثیری در فرآیند بهبود مو شما ندارد بهتر است اصلا خریداری نشود زیرا در بهترین حالت هیچ تاثیری ندارد و حتی ممکن است آسیب نیز به موی شما داشته باشد و بعد از مصرف طولانی مدت متوجه شوید موهای شما وز شده اند و یا نازک و کم حجم نیز شده اند.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان

 

مطالب مرتبط :

فواید هیالورونیک اسید

فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

تولید ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

بلاگرهای ایرانی آرایشی

فواید گل ختمی

فواید ویتامین ب برای پوست

مطلب قبلی فواید هیالورونیک اسید
مطلب بعدی بلاگرهای آرایشی ایرانی

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی