X
فواید هیالورونیک اسید

فواید هیالورونیک اسید

با افزایش سن میزان هیالورونیک اسید پوست کاهش می‌یابد. پوست تدریجاً خشک می‌شود و چروک‌های کوچکی روی پوست ظاهر می‌شوند که به تدریج عمیق‌تر و بارزتر می‌شوند. این تغییرات نهایتاً باعث شل شدن بافت پوست و عمیق‌تر شدن خطوط صورت می‌شوند. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در ساختار بدن انسان وجود دارد و نقش آن حفظ رطوبت در سلول‌های بدن است. هر مولکول این اسید در حدود هزار مولکول آب را حفظ می‌کند که باعث خاصیت کشسانی و ظاهر جوان پوست می‌شود. 

هیالورونیک اسید جزو آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است. بررسی ها نشان داده که پوست‌های چرب در استفاده از محصولات هیالورونیک اسید رضایت بیشتری نسبت به پوست‌های خشک دارند.

 

وظایف هیالورونیک اسید:

یکی از وظایف این اسید در بدن، جذب آب مورد نیاز پوست و مرطوب نگه داشتن آن است. بر اثر گذشت زمان و بالا رفتن سن، چربی‌ها و عضله به مرور کاهش می‌یابند و در نتیجه پوست افتاده و شل می‌شود و همچنین با از بین رفتن چربی‌های صورت گونه و لب و چانه و… حجم خودشان را از دست می‌دهند. 

از دیگر مواردی که جز وظایف هیالورونیک اسید است عبارتند از:
رساندن مواد مغذی از جریان خون در بدن به سلول‌های پوست.
آبرسانی به پوست.
مقابله در برابر آسیب‌های فیزیکی یا شیمیایی.


اسید هیالورونیک hyaluronic acid  قندی است که به طور طبیعی در بدن ، از جمله پوست ، چشم ها و مفاصل ، وجود دارد. عملکرد اصلی اسید هیالورونیک تأمین رطوبت در این نواحی از بدن است. اسید هیالورونیک نقش مهمی در تامین رطوبت پوست دارد. با افزایش سن ، رطوبت پوست افراد کاهش می یابد ، بنابراین برخی ترجیح می دهند اسید هیالورونیک مکمل مصرف کنند. این مکمل می تواند به صورت مکمل های خوراکی ، کرم های موضعی ، سرم یا حتی تزریق باشد.


آب رسانی به پوست:

بسیاری از افراد برای آبرسانی به پوست خود از اسید هیالورونیک استفاده می کنند. افراد می توانند هیالورونیک اسید را به عنوان مکمل مصرف کنند ، یا می توانند آن را به صورت موضعی به عنوان کرم استفاده کنند. اسید هیالورونیک می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و کیفیت زندگی را برای افرادی که پوست خشک دارند بهبود بخشد. در یک مطالعه در سال 2014 شرکت کنندگان زن از اسید هیالورونیک موضعی به عنوان لوسیون ، سرم و کرم استفاده کردند. نتایج مطالعه پس از 8 هفته نشان داد که استفاده از انواع مختلف این ماده ، افزایش میزان آبرسانی به پوست را تا 96٪ به دنبال دارد .

 

به بهبود زخم کمک می کند:

اسید هیالورونیک به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند و به روند بازسازی بافت در ترمیم زخم ها کمک می کند.
یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که استفاده از اسید هیالورونیک برای بهبود زخم ها می تواند به تسکین التهاب و ترمیم بافت ها کمک کند.

 

بافت پوست را صاف و شفاف می کند:

وقتی فردی تغییراتی را در پوست خود تجربه می کند ، ممکن است این تغییر تأثیر روانی اجتماعی بر او داشته باشد. این شرایط می تواند در طی روند پیری رخ دهد.
محققان به این نتیجه رسیده اند که اسید هیالورونیک می تواند به کاهش زبری پوست فرد و افزایش کشسانی پوست کمک کند.

 

ضد پیری:

حدود 50٪ اسید هیالورونیک کل بدن در پوست وجود دارد. تغییر در این مقدار ، احتمالاً به دلیل اشعه ماورا بنفش ، می تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود. اسید هیالورونیک می تواند به طور قابل توجهی از عمق چین و چروک ها بکاهد و سفتی و کشسانی پوست را افزایش دهد.
در یک مطالعه در سال 2014 بر روی زنان از اسید هیالورونیک به صورت موضعی ، دو بار در روز ، به مدت 8 هفته استفاده گردید . این مطالعه در مقایسه با شرکت کنندگانی که از این اسید استفاده نکرده اند ، کاهش 40 درصدی در عمق چین و چروک ها و افزایش تا 55٪ در سفتی و کشش پوست را گزارش کرده است.

 

درماتیت را کاهش می دهد(درمان اگزما)

اسید هیالورونیک می تواند به بهبود علائم اگزمای خفیف تا متوسط کمک کند. شرکت کنندگان در یک مطالعه در سال 2011 دریافتند که استفاده از اسید هیالورونیک به شکل کرم خوشایندتر است و اگزمای بیماران را تا حد زیادی بهبود می بخشد .

 

خشکی چشم را کاهش می دهد:

چشم ها حاوی غلظت بالایی از اسید هیالورونیک هستند. بنابراین ، قطره های چشمی حاوی اسید هیالورونیک می تواند به درمان علائم خشکی چشم کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف ترکیبی از اسید هیالورونیک خوراکی و موضعی علائم خشکی چشم را در شرکت کنندگان کاهش می دهد.


این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان

 

مطالب مرتبط :

فواید روغن درخت چای

فواید ویتامین سی

بلاگرهای آرایشی ایرانی 

تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

مطلب قبلی آیا وزارت صمت برنامه ای برای واردات محصولات آرایشی دارد؟
مطلب بعدی تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی