X
کرونا و افزایش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی

کرونا و افزایش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره دو ساله همه‌گیری کرونا تقریباً همه مشاغل را تحت تأثیر قرار داد و شکل و شمایل همه چیز، از جمله مدل‌های کسب و کار را عوض کرد. در این میان، بعضی از کسب و کارها برای همیشه اعلام شکست کردند و بعضی دیگر به میزانی از سودآوری رسیدند که حتی تصورش هم پیش از دوره همه‌گیری برایشان غیرممکن بود. اخیراً رسانه یورونیوز، گزارشی از شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی «لورآل» منتشر کرده که نشان می‌دهد این مجموعه در دوره همه‌گیری کرونا، رشد چند برابری در سودآوری داشته است که این مسئله با توجه به خانه‌نشینی مردم و استفاده از ماسک در ظاهر قابل توجیه نیست. یورونیوز در این گزارش به بررسی علل فروش بیش از پیش محصولات آرایشی و بهداشتی در دوره کرونا پرداخته است:

«لورآل، شماره یک جهان در صنعت لوازم آرایشی، از ثبت رکوردهای تازه سودآوری و فروش در سال ۲۰۲۱ خبر داد؛ اما با وجود محدودیت‌های کرونایی از جمله اعمال قرنطینه، رواج دورکاری و استفاده مستمر از ماسک که موجب کاهش مصرف لوازم آرایشی شده، این صنعت چگونه وارد دوره تازه‌ای از رونق شده است؟

گروه لورآل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سود خالص این گروه در سال مالی گذشته به ۴.۶ میلیارد یورو رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزون بر ۲۹ درصد افزایش داشت. درآمد عملیاتی آن نیز از ۵.۲۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ به ۶.۱۶ میلیارد یورو در سال گذشته میلادی رسید. همچنین حاشیه سود این گروه طی دو سال گذشته از ۱۸.۶ درصد به ۱۹.۱ درصد رشد کرد. بر پایه این بیانیه گردش مالی برندهای زیر مجموعه این گروه از جمله گارنیه (Garnier)، لورآل پاریس (L'Oréal Paris)، لانکوم (Lancôme) و میبلین (Maybelline) در سال ۲۰۲۱ به ۳۲.۲۸ میلیارد یورو رسید که حاکی از افزایش ۱۵.۳ درصدی است.

مطابق اعلام گروه لورآل رشد فروش در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا زمینه‌ساز اصلی افزایش درآمد و سودآوری این گروه بوده است.

این در حالی است که نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیوع همه‌گیری کرونا تأثیر منفی بر مصرف محصولات آرایشی داشته و اهمیت آرایش در مقایسه با دوره پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ کاهش یافته است.

اما در عین حال، نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از طی دوره قابل توجهی از استفاده از ماسک و نیز محصولات ضدعفونی نیاز مردم به مصرف محصولات مراقبت از پوست افزایش یافته و به بالاتر از سطح پیش از همه‌گیری رسیده است. استفاده طولانی مدت از ماسک، بسیاری از مردم را دچار جوش، لک و آکنه صورت کرده و پوست دستان عده قابل توجهی نیز از فرط استفاده از ژل‌های ضدعفونی و شستشوی بسیار دچار خشکی و اگزما شده است.

بر همین اساس، مصرف انواع سرم‌ها و کرم‌های مراقبت از دست و صورت افزایش یافته و به سطحی بالاتر از پیش از همه‌گیری کرونا رسیده است. چنان که نتایج بررسی منتشر شده در نشریه اسپرینگراوپن (SpringerOpen) نشان می‌دهد که با وجود تفاوت الگوی تغییر مصرف لوازم آرایشی همچون رُژ لب، مداد چشم و کرم پودر در مناطق مختلف جهان ولی رشد مصرف محصولات مراقبت از پوست در تمامی بازارهای عمده از الگوهای مشابهی پیروی می‌کند؛ تغییری که موجب جبران تأثیر کاهش مصرف لوازم آرایشی شده است.»

 

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا امیدوار است هرچه زودتر همه‌گیری کرونا در سراسر دنیا تمام شود.

 

 این خبر توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

اخبار آرایشی و بهداشتی را در وب‌سایت لابراتوار مانیا دنبال کنید.

 

منبع خبر : مهر

 

بیشتر بخوانید : ( اخبار آرایشی و بهداشتی )

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

آتش سوزی در کارخانه تولید لوازم آرایش

تولید مواد اولیه آرایشی در شرکت های دانش بنیان

صدور مجوز برای واردات لوازم آرایش خارجی؟

کشف لوازم آرایش قاچاق در گرگان

آیا وزارت صمت برنامه ای برای واردات محصولات آرایشی دارد؟

انتصاب مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی

 

مطلب قبلی سالیسیلیک اسید چیست؟
مطلب بعدی تاثیر فلزات سنگین بر سفت شدن عروق

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی