X
فواید روغن دانه چیا

فواید روغن دانه چیا

روغن دانه چیا چیست :

روغن دانه چیا یک ماده چند منظوره است و به صورت خوراکی یا موضعی قابل استفاده می‌باشد. این روغن در محصولات مراقبت از پوست به عنوان ماده ضد پیری کاربرد دارد و همچنین جایگزین خوشمزه‌ای برای روغن زیتون در آشپزی کاربرد دارد.

 

روغن دانه  چیا و پیری زودرس پوست :

روغن دانه چیا به دلیل اسیدهای چرب فراوان موجود در آن به عنوان ماده محبوب در محصولات مراقبت از پوست شناخته شده است. از جمله اسیدهای چرب موجود در این روغن می‌توان به اسیدهای چرب امگا سه به شکل اسید آلفا لینولنیک، اسیدهای چرب امگا شش و مقادیر کمی از سایر چربی های سالم مانند اسید اولئیک و اسید استئاریک اشاره کرد.

استفاده موضعی از محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن دانه چیا فواید خوبی در جوان سازی پوست خواهند داشت، اگرچه کاربرد موضعی این روغن برای افرادی که پوست خشک یا ترکیبی دارند مناسب است اما افرادی که پوست چرب دارند ممکن است دچار انسداد منافذ پوستی شوند.

توصیه می‌شود برای کاربردهای موضعی به دنبال محصولات حاوی روغن دانه چیا که برای این منظور تولید شده‌اند باشید تا خطر بروز جوش و تحریکات پوستی کاهش یابد.

 

روغن دانه چیا و رفع خشکی پوست :

پوست سالم و مرطوب دارای یک لایه حاوی چربی برای مرطوب نگه داشتن آن است. با این حال زمانی که این لایه در معرض خطر قرار گرفته یا چربی آن کاهش می‌یابد رطوبت پوست کم شده و به خشکی پوست منجر می‌شود.

روغن دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا سه از نوع اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا شش از نوع اسید لینولئیک است، گفته می‌شود هر دو چربی به بهبود لایه مرطوب محافظت کننده پوست به خصوص در افراد مبتلا به بیماری‌های خشکی پوست مانند درماتیت آتوپیک و پسوریازیس کمک می‌کنند.

برای اثر بخشی بیشتر این روغن توصیه می‌شود بلافاصله بعد از دوش گرفتن یا استحمام روغن را روی پوست خود بمالید زیرا در این زمان پوست به بهترین شکل ممکن آن را جذب می‌کند.

 

روغن دانه چیا و بر طرف کردن وز موها :
موهای وز شده نتیجه کمبود رطوبت در لایه خارجی موها یعنی کوتیکول مو می‌باشد. در واقع با خشک شدن بیش از حد موها، کوتیکول زبر و متورم شده و به وز شدن موها منجر می‌شود.

روغن دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب مختلف است که می‌توانند به ساقه مو نفوذ کرده و رطوبت داخل موها را حفظ کنند، این ویژگی باعث نرم شدن، لطافت و مرطوب شدن موها می‌شود. به علاوه تقویت ساقه مو و مرطوب شدن آن، از شکنندگی موها جلوگیری و به سلامت و رشد بهتر مو کمک می‌کند. برای اثر بخشی بیشتر توصیه می شود مقدار اندکی روغن را به موها بمالید تا مرطوب شوند.

 

روغن دانه چیا و درخشندگی موها :

موهای سالم معمولا براق و صاف هستند اگرچه این مسئله تا حدی به بافت موها نیز بستگی دارد اما زمانی که مو آسیب دیده و خشک می‌شود نور نمی‌تواند از آن بازتاب پیدا کند و به همین دلیل کدر و کسل کننده به نظر می‌رسد.

درخشندگی موها در گروی حفظ رطوبت و عدم آسیب یا شکستگی موها می‌باشد و روغن دانه چیا به عنوان یک روغن طبیعی مفید برای موها شناخته شده که اسیدهای چرب فراوان موجود در آن به ساقه موها نفوذ کرده و به آب رسانی و درخشش طبیعی آن ها کمک می‌کند.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :
تغذیه مناسب برای مبارزه با چین و چروک
بهترین روش برای تامین رطوبت پوست

 

فواید هیالورونیک اسید
محصولات مراقبت از پوست
فواید روغن دانه میدوفوم
فواید روغن درخت چای 

فواید روغن میوه گل رز

انواع فرمولاسیون شامپو و تفاوت آنها

مطلب قبلی فواید روغن میوه گل رز
مطلب بعدی تولید در ظرفیت خالی بادی اسپلش

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی