X
فواید روغن جوانه گندم

فواید روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم و شوره سر :

استفاده از روغن جوانه گندم که از هسته دانه‌های گندم استخراج می‌شود برای رفع شوره سر راه حلی مفید است. این روغن منبع غنی‌ای از ویتامین‌های بی ۱ ، بی۲ ، بی۳ ، بی۶ ، بی ۱۲ ، اسیدفولیک، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سایر مواد مغذی است، از این رو وجود آن در یک رژیم غذایی سالم ضروری است. این روغن در مقایسه با سایر سبزیجات و دانه‌های گیاهی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و تقریباً ۲۵ درصد از کل مواد مغذی را شامل می‌شود از این‌ رو مزایای بسیاری برای سلامتی دارد.

تحقیقات نشان داده است که پنجاه درصد افراد حداقل برای یکبار شوره سر را تجربه کرده‌اند. شوره سر از پوست فرق سر ناشی می‌شود نه موها در واقع می‌توان گفت که سلامت و درخشندگی موها به سلامت پوست سر شما برمی‌گردد. روغن جوانه گندم خاصیت مرطوب‌ کنندگی دارد و می‌تواند در ترمیم موهای آسیب‌ دیده و حتی شوره سر نیز مؤثر باشد. کافی است مقداری روغن جوانه گندم را رقیق کرده و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید یا آن را به شامپو و نرم‌کننده خود اضافه کنید تا با از بین رفتن شوره سر شاهد افزایش ضخامت و درخشندگی موهای خود شوید.

 

درمان ریزش مو با روغن جوانه گندم :

ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد و عوامل محرک زیادی نظیر فقر غذایی، رژیم‌های نامناسب، بیماری یا استرس شدید، سبب بروز این مشکل می‌شوند؛ البته ریزش مو شدید می‌تواند با عوامل ژنتیکی نیز در ارتباط باشد. عوارض جانبی برخی داروها یا درمان‌های پزشکی، تغییرات هورمونی و عفونت‌های پوستی نیز از دیگر عوامل بالقوه‌ای هستند که سبب ریزش مو می‌شوند. 
راه‌های طبیعی بسیاری وجود دارند که به طور بالقوه در درمان ریزش مو مؤثرند. پیروی از یک رژیم غذایی حاوی ویتامین‌های تقویت‌کننده مو مثل ویتامین E، برای کاهش ریزش مویی که درنتیجه فقر غذایی اتفاق افتاده، بسیار حائز اهمیت است. گفتنی است که یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم حاوی بیش از ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E است. روغن جوانه گندم برای تسکین پوست سر، تقویت مو و درعین‌حال آرام کردن هرگونه التهاب پوستی در ناحیه سر مؤثر است.


روغن جوانه گندم و رشد مو :

روغن جوانه گندم یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۶ و همچنین اسید معروفی به نام اسید لینولئیک است که به عنوان ماده مغذی موها شناخته‌شده و می‌تواند در تغذیه و رشد موها مؤثر باشد. همان‌طوری که پیش‌تر اشاره شد روغن جوانه گندم خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته و می‌تواند در ترمیم موهای آسیب‌ دیده نیز مؤثر باشد.
روغن جوانه گندم موجب افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود لذا می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌ دیدگی ساقه‌ها و دوشاخه شدن انتهای مو مؤثر بوده و به تغذیه مناسب آن کمک کند. روغن جوانه گندم ضمن درخشش، استحکام و نرمی موها می‌تواند در آبرسانی و حفظ رطوبت مو نیز مؤثر باشد.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

منبع 

 

مطالب مرتبط :

فواید روغن آرگان

فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن نارگیل

فواید روغن بادام
فواید میوه بلک بری

فواید ویتامین سی برای پوست و مو

مطلب قبلی درباره پروتئین هیدرولیز شده گندم هر آنچه که باید بدانیم
مطلب بعدی فواید روغن بابونه

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی