X
درباره فرمولاسیون رژلب بیشتر بدانیم

درباره فرمولاسیون رژلب بیشتر بدانیم

رژلب جامد :
رژلب محصولی است که می‌توان به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی از آن نام برد.
در فرمولاسیون رژلب جامد معمولا ترکیباتی مشابه استفاده می‌شود و نوع ترکیبات از لحاظ برند و کیفیت و درصد ترکیب آنها باعث می‌شود محصول نهایی که به دست شما می‌رسد دارای کیفیتی منحصر به فرد باشد.

 

امولینت‌ها یا نرم کننده‌ها :
این ترکیبات معمولا بین ۱۰ تا ۶۰ درصد از فرمولاسیون یه رژلب جامد را در بر می‌گیرد. امولینت‌های مصرفی در فرمولاسیون رژلب جامد معمولا ساختار مولکولی بزرگی دارند تا از شره شدن رژ از لب جلوگیری شود و این ترکیبات برای نرم کنندگی پوست لب در رژلب استفاده می‌شود.
امولینت‌ها را به عنوان مثال با لانولین گیاهی ، شیباتر ، کستر اویل یا همان روغن کرچک و لانولین سنتزی می‌توان معرفی کرد.
البته این مواد برای مثال بوده و روغن‌های سبک دیگری نیز در فرمولاسیون‌های رژلب‌های جامد استفاده می‌شود.
امروزه در فرمولاسیون‌های جدید رژلب جامد از روغن جوجوبا و روغن کنجد نیز به عنوان امولینت استفاده می‌شود.

 

مواد ساختاری و وکس‌ها :
این ترکیبات به وکس‌های آرایشی معروف هستند که در فرمولاسیون رژلب‌های جامد از ۱۵ تا ۳۵ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد. وکس‌ها باعث پایداری و سفت شدن رژلب می‌شوند که معمولا گیاهی هستند و در زبان فارسی وکس به معنی همان صمغ می‌باشد.
وکس‌های مصرفی در فرمولاسیون‌های رژلب معمولا از بین بیز وکس یا همان وکس موم زنبور عسل ، کاندلیلا وکس ، کارنوآبا وکس ، ازوکریت وکس ، میکروکریستالین وکس و وکس‌های دیگر انتخاب می‌شود.

 

پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌ها :
پیگمنت‌های رژلب معمولا بین ۴ تا ۱۴ درصد در فرمولاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرنند. پیگمنت‌های مورد استفاده در فرمولاسیون‌های آرایشی و بهداشتی باید برای استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی و یا دارویی باشند که پینگمنت‌های معدنی هستند.
باید بدانیم که رژلب‌های ۲۴ ساعته معمولا از رنگدانه‌های صنعتی استفاده می‌کنند و بسیار مضرر است و می‌توان گفت سرطان زا نیز هستند ،پس دقت کنید هنگام خرید فریب تبلیغات را نخورید.

 

مات کننده‌ها :
اگر محصولی مات باشد در آن از مواد مات کننده استفاده می‌شود و مواد مات کننده در رژلب‌ها تا ۷ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرنند.
مات کننده‌ها را برای مثال می‌توان پودر تالک ، پودر میکا و سیلیکا نام برد.

 

پوشش دهنده‌ها :
این مواد برای بالا بردن پوشش و کاور محصول مورد استفاده قرار می‌گیرنند که تا ۳ درصد از آنها استفاده می‌شود.

 

اسانس یا طعم دهنده :
رژلب محصولی است که معمولی در آن از اسانس یا طعم دهنده استفاده می‌شود که تا ۰/۴ درصد در فرمولاسیون‌های رژلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نگهدارننده‌ها:
نگهدارننده‌ها باعث جلوگیری از فاسد شدن محصول در هوای آزاد می‌شوند و تا ۱ درصد از آنها در فرمولاسیون رژلب استفاده می‌شود.
البته گفتنی است در رژلب جامد چون در فرمولاسیون آن آب وجود ندارد ممکن است از نگهدارننده استفاده نشود.

 

ویتامین‌ها :
در بسیاری از فرمولاسیون های رژلب از ویتامین ها تا ۱ درصد استفاده می‌شود. ویتامین E برای نرمی پوست بسیار مفید است و در ترکیبات اکثر رژلب‌ها دیده می‌شود.

 

سرب :
در ارتباط با سرب و باورهایی که در فرمولاسیون رژلب وجود دارد در مقاله رژلب ،سرب ،طلا و باورهای آن صحبت کردیم برای دوستانی که مطالعه نکردن لینک مقاله :
در این قسمت برای خواندن مقاله سرب و رژلب کلیک کنید

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

اهمیت خواندن بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

انواع فرمولاسیون شامپو و تفاوت آنها

انواع محصولات آرایشی و بهداشتی برای صورت

مطلب قبلی بی‌بی کرم چیست BB Cream
مطلب بعدی تولید در ظرفیت خالی ماسک صورت و اسکراب

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی