X
هر آنچه که از روغن نارگیل و فواید آن باید بدانیم

هر آنچه که از روغن نارگیل و فواید آن باید بدانیم

روغن نارگیل درجه اشباع بالایی دارند. این روغن به طور سنتی از نارگیل‌های نارس یا مغز نارگیل خشک شده استخراج می شود. اگر آن را گرم کنید به شکل نرم و حتی ذوب شده در می‌آید. به زبان ساده، روغن نارگیل روغنی است که از مغز میوه ی نارگیل به دست می آید. که در محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید آن برای پوست و مو است.

 

فواید روغن نارگیل برای مو:

روغن نارگیل یکی ازبهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. روغن نارگیل (به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نمی شود. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش‌های درمان مو است.

 

به درمان ریزش مو کمک می‌کند:

گاهی برای درمان ریزش مو روغن نارگیل را با گیاهان دیگر ترکیب می‌کنند. می توانید برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. همچنین، ماساژ مرتب پوست سر با آب ولرم و روغن نارگیل جریان خون را در پوست سر تحریک می کند. این امر برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.


اثر خنک کنندگی روغن نارگیل:

روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید، به طور خاصی آن را خنک می کند. افرادی که از تعریق زیاد کف سر رنج می برند، می توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می‌دهد. و همچنین موهای شما را به خوبی تغذیه می‌کند.

 

روغن نارگیل و فواید آن برای شوره سر:

درمان شوره سر یکی از فواید روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلفی که در روغن نارگیل وجود دارند، ضد شوره سر هستند، در نتیجه، مصرف مرتب روغن نارگیل، شوره ی سر را از بین می‌برد.

 

روغن نارگیل و رطوبت رسانی در مو:

حفظ رطوبت یکی از اصلی ترین فواید روغن نارگیل برای سلامت مو می‌باشد. این روغن یکی از بهترین نگهدارنده‌های رطوبت است و ظرفیت بالایی برای نگهداری رطوبت دارد. روغن نارگیل، در برابر شکسته شدن و تبخیر پایدار است. بنابراین، رطوبت را در موهای شما نگه می‌دارد، موهای شما را نرم و مرطوب نگه می دارد. طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل ضد میکروب است و درمان کمکی خوبی برای جوش روی پوست شما است.

 

روغن نارگیل ساقه مو رو حفاظت می کند:

روغن نارگیل نقش زیادی در حفظ پروتئین موهای آسیب دیده و سالم دارد. این روغن سرشار از اسیدلوریک است که به راحتی در ساقه ی مو نفوذ می کند. به همین دلیل، مو را از آسیب دیدن حفظ می‌کند. محققان تأکید می کنند که روغن نارگیل نسبت به روغن های گیاهی دیگر و میوه های مغزدار تأثیر بیشتر و بهتری دارد.

 

روغن نارگیل و فواید آن برای مو خوره:

معمولا بهترین درمانی که برای درمان موخوره پیشنهاد می‌دهند کوتاه کردن مو است. اما، اگر حجم و تعداد موخوره‌ها زیاد نیست، از روغن نارگیل کمک بگیرید. به این منظور، به راحتی موهایتان را تا چند دقیقه با مخلوط روغن نارگیل و روغن بادام ماساژ دهید، این کار کمک می کند موخوره‌ها کم شوند.

رطوبت رسانی خاصیت روغن نارگیل است، برای همین کاملا از خشکی و ایجاد موخوره جلوگیری می کند. مصرف این روغن بهترین راه برای کمک به ترمیم خشکی موهای دارای موخوره است.

روغن نارگیل موجب نرمی و لطافت مو می‌شود. وجود مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب و خاصیت نرم کنندگی این روغن، از عواملی است که آن را بسیار ارزشمند کرده است. این ویژگی‌ها، روغن نارگیل را به یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی تبدیل کرده‌اند.

 

روغن نارگیل و فواید آن برای حالت دهندگی مو:

روغن نارگیل در حرارت ذوب و پس از سرد شدن دوباره متراکم و غلیظ می‌شود، به این دلیل است که از آن به عنوان حالت دهنده ی مو استفاده می کنند. هنگامی که شما روغن نارگیل را روی پوست سرتان می‌مالید، حرارت بدنتان آن را گرم می‌کند. بنابراین، در سطح وسیعی پخش می شود. این روغن وقتی به موهای شما می رسد، متراکم می شود و مانند ژل حالت دهنده‌ی مو عمل می کند که این امر باعث حالت دهندگی آن می‌شود.

 

فواید روغن نارگیل برای پوست 

روغن نارگیل به عنوان نرم کننده لب:

روغن نارگیل خیلی سریع عمل می کند. علاوه بر این، اگر آن را بخورید، نه فقط مضر نیست، بلکه از فواید آن بیشتر بهره‌مند می‌شوید پس نگران این موضوع نباشید.

 

روغن نارگیل و فواید آن به عنوان نرم کننده پوست:

روغن نارگیل یک نرم کننده‌ی قوی و خوب برای پوست است. این روغن کمک می‌کند تا از خشکی و زبری پوستتان نجات پیدا کنید. روغن نارگیل علائم اگزما و بیماری خشکی پوست را هم به شکل موثری بهبود می‌دهد. ممکن است در این روزها به دلیل ضدعفنونی کردن مکرر دست‌هایتان به دلیل وجود ویروس کرونا و یا بر اثر سرمای شدید یا ایستادن طولانی مدت، پاهایتان خشک و پر از ترک می شوند. روغن نارگیل برای خشکی و ترک پا هم مفید است. البته، ترک پا را از بین نمی‌برد، اما اگر روغن نارگیل را به قسمت های آسیب دیده بمالید، بعد از چند روز آنها را نرم‌تر می‌کند.

 

روغن نارگیل و پاک کنندگی آرایش:

امروزه بسیاری از زنان در سراسر جهان از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده می‌کنند.

 

از آنجایی که روغن نارگیل قیمت بالایی ندارد پیشنهاد می‌کنیم از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی روغن نارگیل استفاده کنید و احتمال اینکه واقعا از روغن نارگیل در آن محصول استفاده شده باشد به دلیل قیمت ارزان آن بالاست.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی , زینت شهبازبگیان.

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

فواید آلوئه ورا

فواید عصاره انار

فواید روغن آرگان

فواید روغن بادام

مطلب قبلی فواید روغن بادام
مطلب بعدی فواید آلوئه‌ورا

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی