X
فواید روغن بادام

فواید روغن بادام

روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین یافت می‌شود که یکی از بهترین روغن‌ها برای سلامت پوست و مو به حساب می‌آید.  روغن بادام تلخ حاوی سیانید می‌باشد که علاوه بر زیبایی مو و پوست دارای خاصیت‌های ضد ویروس باکتری،اسپاسم،قارچی و ضدخارش نیز می‌باشد.

 

فواید روغن بادام تلخ و شیرین برای پوست و مو:

از روغن بادام می‌توان برای یک روش طبیعی برای درمان چین و چروک و پیری پوست بوده که باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. روغن بادام به عنوان یک لوسیون صورت باعث افزایش رطوبت پوست شما شده و از ایجاد چروک صورت جلوگیری خواهد کرد.

حال صورت خود را با آب گرم بشویید و یک قاشق روغن بادام تلخ یا شیرین گرم را ۱۰ دقیقه به آرامی با انگشتان خود به صورت  دایره‌ای بر روی پوست ماساژ داده سپس صورت را با آب گرم بشویید. این روش را هر شب تکرار کنید تا بهتر نتیجه بگیرید.

 

سفیدی پوست :

روغن بادام حاوی مقادیر بالای ویتامین E است که می‌تواند به سفیدی پوست صورت کمک کند.

 

فواید روغن بادام برای پوست چرب، آکنه، جوش صورت و جای جوش :

روغن بادام دارای اسیدهای چرب بوده که چربی پوست چرب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. روغن بادام پوست را پاکسازی و لایه‌برداری می کند و به درمان جای جوش و لک صورت نیز کمک می‌کند.

 

سیاهی دور چشم:

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم است. قبل از خواب یک یا دو قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید.

 

فواید روغن بادام برای پوست خشک:

روغن بادام حاوی ویتامین ای بوده و می‌توان به عنوان یک نرم‌کننده پوست استفاده کرد.

 

فواید روغن بادام برای پوست دست :

روغن بادام می‌تواند به عنوان مرطوب‌کننده دست استفاده شود، این روغن بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود و به درمان زخم‌ها و ترک‌های پوستی هم کمک می‌کند.

 

روغن بادام و درمان اگزما:

اگر از اگزما رنج می‌برید، می‌توانید از روغن بادام تلخ و شیرین که پوست را آبرسانی کرده و مرطوب نگه می‎دارند استفاده کنید. البته این موضوع بر کسی پوشیده نیست که برای درمان قطعی اگزما باید از سوی پزشک درمان رو ادامه دهید.

 

روغن بادام برای رشد موی سر:

روغن بادام دارای مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول‌های مو که باعث افزایش رشد مو شده و همچنین از موها در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. برای یک ماه هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ دهید تا باعث تقویت و افزایش رشد مو شود.

 

روغن بادام و درمان شوره سر:

روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سر شما را از بین برده و از شوره سر جلوگیری می‌کند.

 

علت ریزش مو و رفع آن:

آلودگی محیط، کمبود مواد غذایی، عدم تعادل هورمونی و استرس از دلایل اصلی ریزش مو هستند. برای کنترل ریزش مو، باید به طور منظم از روغن بادام استفاده کرد و نتیجه شگفت آوری خواهید داشت.

 

روغن بادام و فواید آن برای ابرو:

روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و مژه پرپشت شدن آن است. هر شب قبل از خواب مقداری روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره‌ای بر روی ابروها و مژه‌ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید. برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

فواید روغن بادام برای ناخن:

یک درمان طبیعی برای ناخن‌های شکننده استفاده از روغن بادام است. روغن بادام شیرین حاوی روی است که باعث درمان شکستگی ناخن‌ها و لکه‌ سفید روی ناخن می‌شود. این روغن همچنین حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین بی و آهن است که باعث سلامت ناخن می‌شود.

 

روغن بادام برای ماساژ :

ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام، بدن را آبرسانی کرده و سبب افزایش رشد و قوی تر شدن استخوان‌ها و عضلات آن‌ها می‌شود. همچنین روغن بادام کودک شما را آرام می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب بهتر او می‌شود. تحقیقات نشان داده روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای فیبر و مواد معدنی مختلف است که علاوه بر پوست و مو برای درمان کلسترول بالای خون، بیماری‌های قلبی، کاهش وزن، دیابت و یبوست و پیشگیری از سرطان مفید است.

 

تفاوت روغن بادام تلخ و شیرین :

بادام درختی در دو نوع شیرین و تلخ وجود دارد که هنگامی که روغن هر کدام از آن‌ها استخراج شود، آن روغن نیز تلخ یا شیرین می‌شود. روغن بادام شیرین خوراکیست اما روغن بادام تلخ به دلیل این‌که در فرایند روغن‌گیری ماده‌ای سمی به نام اسیدسیانیدریک تولید می‌کند، غیرخوراکی است. توجه کنید برخی از روغن بادام‌های شیرین نیز به دلیل این‌که مراحل تصفیه را طی نکرده‌اند، خوراکی نیستند و شما باید هنگام خرید به خوراکی و غیرخوراکی بودن روغن بادام توجه کنید.

 

برخی دیگر از فواید روغن بادام شیرین :

استفاده به صورت خوراکی برای پخت و پز یا در انواع سالادها، روغن بادام شیرین خوراکی است و مسهل ملایمی است، روغن بادام شیرین به همراه شکر(سرخ) سبب صاف شدن سینه و گلو می‌شود. برای زخم روده و مثانه و اسهال مفید است. کسانی که به بی‌خوابی، خشکی بینی یا خون دماغ‌های مکرر مبتلا هستند شب‌ها قبل از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین بینی خود را چرب کنند.

 

برخی دیگر از فواید روغن بادام تلخ یا غیرخوراکی:

افزایش رشد مو، کاهش چین و چروک و پف صورت، رفع خشکی پوست دست یا صورت، از بین بردن آثار لک و جوش و عفونت‌های پوست. بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک بوده و برای بیماری‌های روماتیسمی، ورم مفاصل و درد‌های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ‌خوردگی به صورت موضعی قابل استفاده است.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

فواید عصاره انار

فواید آلوئه ورا

فواید روغن نارگیل

فواید روغن آرگان

مطلب قبلی فواید روغن اسطوخودوس
مطلب بعدی هر آنچه که از روغن نارگیل و فواید آن باید بدانیم

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی