X
هر آنچه که از آکنه باید بدانیم

هر آنچه که از آکنه باید بدانیم

آکنه و دلایل به وجود آمدن آن. چه عناصر در درمان آکنه موثر هستند و چگونه باید از پوست مستعد آکنه مراقبت کرد؟

 

آکنه:

آکنه یا جوش عارضه‌ای است که بیشتر در ایام نوجوانی بروز میکند. آکنه به شکل جوش‌های سرسیاه، سرسفید و جوش‌های التهابی در قسمت‌های مختلفی از بدن مثل صورت، سینه، کمر، شانه‌ها و حتی در نواحی تحتانی بدن دیده می‌شود. عوامل مختلفی در ایجاد آکنه موثر است مثل وراثت، به هم ریختن تعادل هورمون‌ها، رژیم غذایی و استرس که از جمله موارد بروز آکنه هستند. اگر پوست شما مستعد آکنه است حتما تا به حال محصولات مختلفی را برای درمان آکنه استفاده کرده‌اید، ما در این مقاله راهنمایی برای شما آماده کرده ایم که به راحتی بتوانید محصول مراقبتی مناسب را انتخاب کنید.

 

آزلائیک اسید

یکی از امن ترین ترکیبات در از بین بردن آکنه و جای جوش استفاده میشود، این اسید از غلات گرفته شده و جزو اسیدهای بسیار ضعیف طبقه بندی می گردد، اما به نحو معجزه آسایی در جلوگیری از ایجاد جوش موثر است، این ترکیب از تجمع چربی در زیر پوست جلوگیری می کند و در نتیجه زمینه برای ایجاد آکنه از بین خواهد برد.

 

سالیسیلیک اسید

این اسید جزو بتاهیدروکسی اسیدهاست و با از بین بردن ساختار های بین سلولی نوعی میکرو پیلینگ انجام می دهد در نتیجه از تجمع چربی در روی پوست جلوگیری می‌کند.

 

روی

این ماده موثر با ایجاد تعادل در ترشح چربی و جلوگیری از تجمع باکتری‌های مولد آکنه از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند در نظر داشته باشید، زمانی که ترشح چربی در پوست متعادل است به طور غیر مستقیم از ایجاد منافذ باز هم جلوگیری می شود و پوستی سالم و شاداب خواهید داشت.

 

نیاسین آمید

نیاسین آمید مشتقی از ویتامین B3 است که علاوه بر اینکه در کاهش میزان التهاب و قرمزی پوست موثر است بلکه رطوبت رسان بسیار موثری نیز می باشد و ایجاد علایم پیری را به تاخیر می‌اندازد.

 

مراقبت از پوست زمانی که با اولین جوش مواجه می‌شوید :

نحوه مراقبت از جوش‌های بلوغ یا اولین جوش‌های روی پوست بسیار مهم است زیرا هرچه زودتر مراقبت از پوست را شروع کنید ، سریعتر می توانید نتیجه بگیرید و از آکنه رهایی پیدا کنید.

بعد از اولین آکنه روی پوست، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید پاکسازی پوست است. شما باید پوست خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید و از خوابیدن با آرایش خودداری کنید. هنگام بازگشت به خانه باید پوست خود را تمیز کنید، حتی در روزهایی که آرایش نمی‌کنید. برای شستشوی کامل صورت و پاکسازی منافذ از ژل‌های شستشوی صورت مناسب استفاده کرده و حتما از کرم‌های رطوبت رسان فاقد چربی را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

سعی کنید سبک‌تر آرایش کنید و  فقط از مرطوب کننده یا ضد آفتاب‌های پوشش دهنده لک صورت و یا کرم های ضدآکنه رنگی مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید. با استفاده از این طیف کرم‌ها هم پوستی سالم‌تر خواهید داشت و هم با آرایشی سبک صورتی شاداب‌تر خواهید داشت.

 

آکنه در هر ناحیه از صورت به چه معناست

 

چانه:

عدم تعادل هورمونی معمولاً باعث ایجاد آکنه در خط چانه می شود. اگر در این ناحیه مشکل آکنه دارید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص پوست مشورت کنید و از محصولات مراقبتی امن استفاده نمایید که با مصرف اشتباه محصولات پوست شما تحریک نشود.  جوش‌های هورمونی اغلب می‌توانند لک ایجاد کنند که با مراقبت صحیح می‌توانید از ایجاد آکنه پیشگیری کنید.

 

جوش‌های موجود در منطقه T :

ناحیه T (ناحیه بینی و پیشانی) جزو قسمت‌هایی است که بیشترین مشکلات آکنه را دارد. دلایل ایجاد آکنه در این ناحیه معمولا به دلیل چربی اضافی روی پوست و استرس ایجاد شود. دلیل دیگر آکنه در این ناحیه رژیم غذایی نادرست است. اگر مقدار زیادی غذای چرب و یا فست فود مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر این کار را کنار بگذارید تا پوستی شاداب‌تر و جسمی سلامت داشته باشید.

 

جوش‌های سرسیاه:

 بیشترین علت ایجاد جوش‌های سرسیاه چربی و آلودگی‌های روزانه جمع شده در منافذ پوست است.

 

تیم تحقیقاتی لابرانوار مانیا به شما موارد زیر را توصیه میکند :
در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات و مواد غذایی دارای فیبر بیشتر استفاده کنید.

به جای کرم‌پودر از کرم‌های رطوبت رسان و یا ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنید.

به طور روزانه از میسلار واتر مناسب پوست خود استفاده کنید.

برای شستشوی صورت از ژل‌های شستشوی متعادل کننده اسیدیته پوستتان استفاده کنید.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سیدحمیدرضا طباطبایی باراهیمی , زینت شهبازبگیان 

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

بهترین روش برای تامین رطوبت پوست

محصولات مراقبت از پوست

اگزما

مطلب قبلی فواید روغن آرگان
مطلب بعدی اگزما

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی