X
فواید روغن آرگان

فواید روغن آرگان

درباره خواص روغن آرگان بیشتر بدانیم:
امروزه کمتر کسانی هستند که از خواص روغن آرگان بی خبر باشند، روغن آرگان را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می‌کنند که یکی از گرانترین روغن های جهان محسوب شده و به نام طلای مایع معروف شده است. در مراکش از سال ها پیش، زنان برای تغذیه ی پوست و مو  از این روغن استفاده می‌کردند. 


مواد تشکیل دهنده روغن آرگان (argan oil):
 دارای مقدار زیاد ویتامین E و اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان شامل می شود. این روغن برای تمامی مدل های مختلف مو و پوست مفید است. 
در این مقاله با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از روغن آرگان  آشنا می‌شویم.


روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب ضروری بوده که به همین دلیل، پوست را پاکسازی و ترمیم خواهد کرد. قبل از اینکه بخوابید ، مقداری کم از روغن را روی پوست خودتان بزنید و سپس آهسته آن را ماساژ دهید تا پوستتان درخشان، سالم و لطیف شود.


روغن آرگان پیری زودرس را به تأخیر می اندازد!
با افزایش آلودگی هوا و پرتوهای مضر خورشید متاسفانه آسیب‌های زیادی به پوستتان وارد می شود که این آسیب ها رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و سطح مرطوب بودن پوست شما را از بین می‌برند و در نتیجه، پوستتان خشک می‌شود.


ویتامین E موجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های آزاد را خنثی کرده و همچنین میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و حالت های  کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.
در پوست های حساس به طور مرتب باید پاک و مرطوب شده و روغن آرگان بهترین گزینه برای این کار است،چرا که می‌توان قبل از خواب مقداری از روغن را روی پوست خود ماساژ داده تا پوستی مرطوب و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. اما می‌توانید در کنار آن، از پاک کننده های دارای روغن آرگان در حمام نیز استفاده کرد.


جلوگیری و کمک به درمان آکنه:
در ابتدای مقاله گفتیم که روغن آرگان به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی بوده. اما افرادی که از آکنه رنج می‌برند می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله کردن و پیشگیری از آکنه استفاده بکنند. که همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش‌ها را از بین می‌برد.


ترمیم ترک های پوستی (STRETCH MARKS)
یکی دیگر از بهترین خاصیت‌های روغن آرگان کمک کردن به بهبود ترک‌های پوستی بوده است، که می‌توانید با استفاده از مقداری روغن روی پوست خود ماساژ داده تا ترک‌های پوستی و جای زخم‌های خود خلاص شوید.


درمان طبیعی اختلالات مختلف پوستی :
روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده‌اند.


و اما خداحافظی با مو خوره:
افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند داشته باشند، بایستی از این روغن امتحان کنند چون استفاده مرتب از این روغن می‌تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری بکند.
نحو عمل کرد این روغن به این گونه است که به ساقه‌ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.این کار به سلامت موهای شما کمک می‌کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ داده،وبرای نتیجه بهتر، می توانید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.
حالت دهنده ی موهای وز!!!


اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی گیرند. به آسانی می توان موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت دهی، صاف کنید. فقط چند قطره روغن آرگان را روی کف دست خود بریزید سپس روی مو مالش بدهید و موی خود را صاف کنید. حالا می‌توان بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت داده.


درخشش مو:
موی انسان همانند پوست، در معرض آسیب‌های زیادی هست، مانند آلودگی هوا و اشعه نور خورشید بوده که با تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شرایط را بدتر می‌کند که روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، سبب استحکام و نرمی موهای شما کمک می‌شود. این روغن براقیت و لطافت طبیعی را به موهایتان بر می‌گرداند. روغن آرگان را روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. دست کم هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.


درمان طبیعیِ شوره ی سر:
زمانی شوره ایجاد می‌شود که پوست سرتان خشک باشد.با مقداری روغن آرگان می‌توان  روی پوست سر خود بمالید و آن را با  انگشت  دست هایتان با حرکات دایره ای مرتب ماساژ بدهید. این کار را ادامه داده تا روغن به ریشه های موهایتان نفوذ بکند. برای درمان شوره می‌توان با استفاده از حوله ی بزرگ و تمیز آن را در آب داغ فرو کنید. سپس آن را فشار دهید آب اضافی حوله را بگیرید و در آخر پوست و مو سر خود را با آن بپوشانید. این کار باعث می‌شود پوست سر شما به صورت کامل هیدراته شود. برای کمک به درمان شوره سر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.


کاهش سطح کلسترول:
به یکی دیگر از خواص آرگان می‌توان به کاهش کاهش سطح کلسترول خون اشاره کرد. پژوهشات ثابت کرده که روغن آرگان دارای استرول‌های گیاهی (شوتنول و اسپین استرول) ،که در هیچ گونه روغن‌های گیاهی دیگر پیدا نمی شود، التهاب بدن را کاهش می‌دهد. استرول های گیاهی (فیتواسترول ها) اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که به افزایش چربی مفید خون (HDL) در بدن کمک می‌کنند. روغن آرگان با دارا بودن استرول های گیاهی به کاهش جذب کلسترول در بدن کمک می کند. اما با مصرف این روغن، گردش خون بالا می رود و به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.


سلامت دستگاه گوارش:
اگر از سوء هاضمه رنج می‌برید، روغن آرگان را در برنامه غذایی خود اضافه کنید. این کار غلظت آنزیم پپسین را در شیره ی گوارشی بالا می برد. پپسین یکی از سلول های اصلی معده بوده که ترشح می‌شود و به هضم پروتئین کمک می‌کند. بنابراین، هضم غذا را راحت و به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.


روغن آرگان حاوی فلاونوئید می‌باشد.
فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی هستند که وظیفه دارند التهابات داخلی و خارجی را کاهش می‌دهند.


چگونگی تشخیص روغن آرگان اصل:
تفاوت روغن آرگان و روغن مراکشی در مواد افزودنی می‌باشد. گاهی نام این دو روغن را به جای هم به کار می‌برند. ولی، این دو تفاوت هایی با هم دارند؛ درست است که روغن آرگان از مراکش است، ولی روغن مراکشی علاوه بر روغن آرگان، ممکن است روغن و مواد افزودنی دیگری هم داشته باشد.که روغن مراکشی را تغییر داده اند و روغن آرگان خالص نیست. این توضیحات به معنی بد بودن روغن مراکشی نیست. بلکه، با افزودن ترکیبات دیگر به روغن مراکشی، این روغن روان تر و آبکی تر از روغن آرگان خالص می‌شود.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسنده : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی 

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

فواید عصاره انار

فواید روغن بادام

فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن نارگیل

مطلب قبلی محصولات
مطلب بعدی هر آنچه که از آکنه باید بدانیم

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی