X
فواید گل محمدی برای پوست

فواید گل محمدی برای پوست

فواید گل محمدی و تاثیر بی نظیر آن :

خواص دمنوش گل محمدی از دیر باز بین همه شناخته شده است و به همین دلیل است که آن را به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند. گل محمدی یا گل سرخ از خانواده گل رز می‌باشد و نشانه‌ی عشق و زیبایی است و همینطور عطر و بوی بی نظیری دارد. همین عطر خوب و دلپذیر گل محمدی موجب شده است که گلاب را در اختیار مردم قرار می‌دهد. این گل علاوه بر عطر استثنایی که دارد خواص بی شماری دارد که از گذشته مورد توجه همگان بوده است. خواص گل محمدی تنها مربوط به یک چیز نمی‌شود بلکه در زمینه‌های فراوان مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. فواید عصاره گل محمدی را در زمینه پزشکی و دارویی می‌توان گسترده‌تر و بیشتر از موضوع‌های دیگر دانست. از فواید گل محمدی می‌توان به طور کلی به سلامت و زیبایی پوست و مو اشاره کرد که در ادامه توضیحات کامل‌تری در مورد آن می‌دهیم. در طب سنتی ایران از ایام باستان استغاده از گل محمدی برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و خواص گل محمدی  برای همه آشکار بوده است.

 

از بین بردن حساسیت پوستی :

اولین مورد از فواید گل محمدی در سلامت پوست است به این صورت که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی و توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد، چربی‌های  اضافه پوست، حساسیت‌های پوستی و میکروب‌های موجود را دارد و به همین دلیل سبب پاکسازی پوست از آلودگی و گرد و غبار می‌شود.

 

کاهش چین و چروک پوست :

مورد دوم از فواید گل محمدی کاهش چین و چروک پوست می‌باشد. گل محمدی دارای ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید است از جمله ویتامین سی که برای برطرف کردن لکه و چین و چروک پوست بسیار مفید است. از این رو می‌توان گفت این گیاه یک اسکراب بی‌نظیر برای لایه برداری از پوست، پاک کردن آرایش، رفع چین و چروک و بر طرف کردن آلرژی‌های پوستی است. همینطور از فواید گل محمدی می‌توان به کلاژن سازی و جوانی پوست اشاره کنیم.

 

پاک کننده پوست :

گل محمدی خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل سبب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می‌شود.

 

درمان التهاب‌های پوستی :

سومین مورد از خواص گل محمدی درمان التهاب‌های پوستی می‌باشد. گل محمدی خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد به طوری که حتی برای پوست‌های حساس مانند پوست نوزادان نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل در تولید صابون‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده از گلاب یا اسانس طبیعی گل محمدی استفاده می‌شود.

 

درمان خشکی‌های پوستی :

مورد دیگر از خواص گل محمدی بر پوست مرطوب کنندگی و لایه برداری آن است به این صورت که این گیاه موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود و خشکی پوست را بر طرف می کند. همین طور سبب لایه برداری پوست با از بین بردن سلول های مرده و کاهش چربی پوست می شود.

 

از بین بردن آکنه و جوش :

از دیگر خواص گل محمدی می توان به از بین بردن آکنه و جوش اشاره کرد به این صورت که پودر گلبرگ های آن را روی جوش یا آکنه خود بمالید تا التهاب ناشی از آن را کم و درمان کند. برای این منظور از گلاب و روغن گل محمدی هم می توان استفاده کرد.

مرطوب کننده لب‌ 

جمع کننده منافذ باز پوست

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.


نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان


مطالب مرتبط :

تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

فواید هیالورونیک اسید

فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

تولید ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

بلاگرهای ایرانی آرایشی

فواید گل ختمی

فواید ویتامین ب برای پوست

فواید عصاره میموزا

مطلب قبلی تولید در ظرفیت خالی کرم آبرسان
مطلب بعدی فواید گلابی خاردار (میوه کاکتوس)

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی