X
فواید عصاره میموزا

فواید عصاره میموزا

میموزا یک گیاه گلدار خزنده یکساله یا چند ساله از خانواده نخود/حبوبات است. 
گل میموزا به صورت بته‌ای چوبی رشد نموده لیکن گیاهی است باعمر کوتاه یک ساله برگ‌ها مرکب شانه‌ای وسبز کم رنگ بوده ودارای برگچه‌های متقابل بیضوی درازی هستند.در روز هنگامی که با گیاه میموزا تماس حاصل شود برگچه‌ها جمع شده،دمبرگ شل شده وبه سمت پایین خم میشود. اگر بدون مزاحمت رها شود به زودی به حالت اولیه خود بر می‌گردد.

گیاه برای حساسیت خود نسبت به تماس وبرگ‌های زیبای شانه‌ای مرکب مورد توجه می‌باشد. گل‌های میموزا کوچک و نارنجی به صورت تجمع توپ مانندی روی ساقه‌های گلزایی درمحور برگ‌ها و در تابستان و پاییز تولید می‌شوند. گیاه را درگلدان حاوی کمپوست معمولی کاشته و در جایی که بیشترین نور به آن می‌رسد قراردهید.در طول بهار و تابستان منظم آبیاری نموده و گیاه را مرطوب نگه دارید هر دو هفته یک بار با کود مایع تغذیه نمایید.در ماه‌های تابستان گلدان را در نور مستقیم و شدید آفتاب قرار ندهید.در ماه‌های گرم تابستان خاک را مرطوب نگاه داشته و گلدان را در معرض کولر قرار دهید.

پوست و برگ‌های میموزا دارای خواص دارویی زیادی هستند. این دارو عمدتا برای درمان علائم پیری پوست٬ زخم‌های پوستی، زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل خواص روانگردان معروف است و گاهی در مراسم سنتی مذهبی استفاده می‌شود. در ادامه دمبل به بررسی گیاه میموزا و تاثیرات آن روی پوست می‌پردازد.

 

التیام زخم

میموزا بیشتر به دلیل توانایی در التیام زخم‌ها و آسیب‌های پوستی شناخته شده است. جالب اینجاست که صلیب سرخ به دلیل خاصیت التیام‌بخش پوست و ضد عفونی کننده، از پودر پوست آن برای درمان بیش از 5000 قربانی سوختگی ناشی از انفجار گاز مکزیکوسیتی 1984 استفاده کرد. از آن زمان به بعد ، محققان اثرات آن را بر ترمیم زخم بررسی کردند. اعتقاد بر این است که میموزا حاوی ترکیباتی مانند تانن و ساپونین است که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی باعث جوانسازی پوست می‌شوند.

 

بیماری‌های پوستی

با توجه به اینکه میموزا سرشار از آنتی اکسیدان ها، لیپیدها و تانن هایی است که از ترمیم و جوانسازی پوست حمایت می کند، از لحاظ نظری اثرات بالقوه و مفیدی بر سایر بیماری‌های پوستی نیز دارد. در واقع ، این دارو به عنوان دارویی برای علائم پیری در بین افراد در بازسازی سلول‌های جوان پوست، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

افزایش شرکت‌های مراقبت از پوست که از میموزا در محصولات خود استفاده می‌کنند، علاقه‌ای به انجام آزمایشات بالینی بیشتری در این زمینه ایجاد کرده است.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.


نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان


مطالب مرتبط :

تفاوت ماسک مو آبکشی و بدون آبکشی چیست؟

فواید هیالورونیک اسید

فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

تولید ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

بلاگرهای ایرانی آرایشی

فواید گل ختمی

فواید ویتامین ب برای پوست

مطلب قبلی فواید ویتامین ب برای پوست
مطلب بعدی تولید در ظرفیت خالی کرم آبرسان

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی