X
هر آنچه که از روغن آووکادو باید بدانیم

هر آنچه که از روغن آووکادو باید بدانیم

روغن آووکادو دارای فواید زیادی است. اسید اولئیک آن پوست را مرطوب می‌کند، علائم پیری را کاهش می دهد، شوره سر، آکنه و پسوریازیس را درمان می‌کند. ویتامین ای روغن آووکادو آسیب اشعه یو وی خورشید را کاهش می‌دهد. روغن آووکادو انتخابی خوب برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و یا کلسترول بالایی دارند بشمار می‌رود. روغن آووکادو از خود گوشت میوه گرفته می‌شود و مانند برخی روغن‌های گیاهی  از هسته آن گرفته نمی‌شود. برای استخراج روغن بهتر است ار روش‌های سرد استفاده شود زیرا گرما ممکن است برخی از مواد مغذی آن را از بین ببرد. روغن آووکادو در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی پرکاربرد است. به دلیل مزایای فراوانش بسیاری از کرم ها، پاک کننده ها، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتاب و دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این روغن هستند.

 

فواید روغن آووکادو

روغن آووکادو مرطوب کننده عمیق پوست :

روغن آووکادو می تواند به لایه دوم پوست هم نفوذ کند و با اسید اولئیک و فیتوسترول‌ها آن را مرطوب نگه دارد. افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند معمولا به آنان توصیه می‌شود که از روغن‌های غنی از اسید اولئیک استفاده کنند. لسیتین روغن آووکادو باعث تقویت کلاژن می‌شود و ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی و طبیعی بسیاری دارد. خصوصیات آن باعث می شود روغن آووکادو یک کرم شب ایده آل باشد زیرا به روند بازسازی پوست کمک می‌کند. برخلاف بسیاری از کرم‌های شب، حاوی ویتامین ای است که برای خنثی کردن اثرات نامطلوب نور خورشید در طول روز ضروری است.

 

روغن آووکادو و جلوگیری از آسیب‌های پوستی :

جایگزین کردن روغن آووکادو به جای کرم ضد آفتاب اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. در عوض پس از بازگشت به خانه، صورت تان را بشویید و روغن آووکادو یا پوره آووکادو را به پوست بزنید.


روغن آووکادو و مبارزه با علائم پیری :

روغن آووکادو فقط برای مبارزه با آسیب‌های خورشیدی نیست بلکه می توانید از آن برای مبارزه با علائم پیری پوست مانند چروک، خشکی و خستگی هم استفاده کنید. ویتامین ای و لسیتین آووکادو موجب استحکام پوست می‌شوند. ویتامین ای و کاروتنوئیدها همچنین از التهاب جلوگیری می‌کنند و چین و چروک را از پوست می زدایند. اسیدهای چرب روغن آووکادو به لایه دوم پوست نفوذ می کنند، آن را مرطوب کرده و از خشکی چروک جلوگیری می‌کنند.

 

روغن آووکادو و درمان آکنه :

با استفاده از روغن آووکادو می‌توانید از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کنید. این روغن، پوست را آبرسانی می کند بدون آنکه بیش از حد چربش کند و بدین ترتیب خطر بروز جوش را کاهش می‌دهد.

 

روغن آووکادو و درمان اگزما :

مخلوط روغن آووکادو با ویتامین بی ۱۲ برای از بین بردن علائم پسوریازیس بسیار مفید است. پسوریازیس یک بیماریست که در آن سلول‌های پوستی تخریب شده و منجر به خشکی، پوسته شدن و خارش پوست می‌شود.

 

روغن آووکادو و کاهش سیاهی پوست :

روغن آووکادو می‌تواند به لایه دوم پوست نفوذ کند و برای پوست ظریف زیر چشم بسیار مفید است. همچنین از آنجا که دارای ویتامین A، E، C و K است می تواند با سیاهی دور چشم مبارزه کرده و چروک‌ها را نیز کاهش دهد و همچنین روغن آووکادو میتواند در دئودرانت‌ها نیز استفاده شود تا سیاهی زیر بغل را بر طرف کند.

 

روغن آووکادو و به رشد مو :

جدا از چربی های غیر اشباع مانند اسید اولئیک که پوست سر را مرطوب می کند، روغن آووکادو حاوی ویتامین دی است که برای تولید فولیکول های مو ضروری می‌باشد.

 

روغن آووکادو و فواید ضدشوره سر :

شوره سر نتیجه خشکی پوست است. روغن آووکادو، با چربی های غیر اشباع می تواند از ایجاد شوره سر با رهایی از خشکی پوست سر جلوگیری کند.

 

روغن آووکادو و بهبود سلامت ناخن :

اگر ناخن‌هایی خشک، خشن و شکننده دارید، روغن آووکادو ممکن است برایتان مفید باشد زیرا می تواند به لایه های داخلی کوتیکول ناخن نفوذ کند و باعث تغذیه مناسب ناخن شود.

 

روغن آووکادو و درمان التهاب :

همانطور که قبلا ذکر شد اکثر چربی موجود در روغن آووکادو، اسید اولئیک است که باعث کاهش التهاب بدن می‌شود. اثر ضد التهابی این روغن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد.


روغن آووکادو و بهبود سلامت چشم :

لوتئین و گزانتین برای بینایی مفید هستند. در واقع کمبود لوتئین در رژیم غذایی ممکن است باعث اختلال چشم شود اما رژیم های غذایی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع دارای اثر محافظتی در برابر این اختلال هستند زیرا به جذب کاروتنوئید کمک می کنند.که مصرف روغن آووکادو میتواند نتیجه قابل توجهی داشته باشد.

 

روغن آووکادو و کمک به کاهش وزن :

هنگامی که رژیم هستید و می‌خواهید وزن کمک کنید بهترین انتخاب این است که پخت و پز خود را با یک روغن مناسب انجام دهید. اکثر مواد مغذی به غیر از فیبر باعث کاهش وزن می‌شوند. روغن آووکادو، مقدار زیادی اسید اولئیک دارد که می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. همچنین با افزایش حساسیت به انسولین در بدن و بهبود متابولیسم گلوکز، به توزیع چربی در سراسر بدن و نه فقط در شکم کمک می‌کند.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

فواید عصاره انار

فواید روغن نارگیل

فواید روغن بادام

فواید روغن اسطوخودوس

مطلب قبلی فواید باور نکردنی انار و عصاره آن
مطلب بعدی رژلب ، سرب ، طلا و باورهای آن

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی