X
فواید میوه بلک بری

فواید میوه بلک بری

میوه بلک‌بری بومی قاره اروپا و مشترک در بین مناطق انگلیس است. این میوه یک عضو باستانی طب گیاهی است و اکنون انواع آن در آمریکای شمالی و هند رشد می کند. در مطالعاتی بر روی موش‌ها، عصاره بلک بری برای محافظت از پوست در برابر آسیب ماوراء بنفش، مفید یافت شد. این خاصیت میوه ممکن است در مبارزه با التهاب نمایان شده باشد. بلک بری همچنین سرشار از مواد مغذی مانند منگنز، فیبر و ویتامین های سی و کا است.

 

بلک‌بری و ارزش غذایی :

بلک‌بری میوه‌های متراکم و مغذی است که طیف کاملی از اجزای مغذی را ذخیره می‌کند. ویتامین‌های موجود در بلک بری شامل ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K می باشد. براساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی آمریکا، مواد معدنی بلک بری شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است. بلک‌بری همچنین منبع خوبی از اسیدهای آمینه و فیبر غذایی ضروری است و هیچ کلسترول مضری نیز ندارد.

 

 بلک‌بری آنتی اکسیدان بالقوه :

بلک‌بری حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قدرتمند است که از بدن به چندین روش محافظت می کند. مؤلفه هایی مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، و فلاونول ها، به ویژه آنتوسیانوزیدها، در بلک‌بری در برابر مولکول‌های مضر اکسیداتیو وجود دارند و عملکرد آنها را خنثی می‌کنند. این ترکیبات از بدن در برابر طیف وسیعی از بیماری‌های ناشی از آسیب اکسیداتیو رادیکال های آزاد که ممکن است دلیل اصلی بسیاری از بیماری های کشنده باشند، محافظت می‌کند.

 

بلک‌بری و مراقبت از پوست :

بلک‌بری دارای چندین ماده مغذی مناسب پوست مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قوی است. ویتامین ای موجود در بلک بری با حفظ سلامت چربی های پوست، از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. به غیر از محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو، ویتامین سی موجود در بلک بری، همچنین وظیفه تشکیل و تقویت ساختار کلاژن را دارد که اساس بافت پیوندی است و در نتیجه در تقویت و سفت شدن پوست کمک می‌کند.

 

بلک‌بری و کمک به مبارزه با التهاب :

آنتوسیانین موجود در بلک‌بری می‌تواند به مبارزه با التهاب در بدن کمک کند. تحقیقات گسترده ظرفیت ضد التهابی بلک‌بری را اثبات می‌کند. پلی فنول‌ها، به ویژه آنتوسیانین‌ها، انواع مختلفی از ترکیبات ضد التهابی هستند که در بدن شما با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند.

 

بلک‌بری و بهبود سلامت دندان :

در مطالعات دانشمندان ، عصاره بلک‌بری برای مبارزه با گروه‌های خاصی از میکروب‌های عامل پریودنتیت و پوسیدگی دندان یافت شده است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این میوه می‌تواند دلیل این امر باشد.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.

 

نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی , زینت شهبازبگیان 

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :

فواید روغن کنجد

فواید ویتامین سی برای مراقبت از پوست و مو

فواید روغن بابونه

فواید روغن هسته انگور

هر آنچه که از روغن آووکادو باید بدانیم

مطلب قبلی فواید ویتامین سی برای مراقبت از پوست و مو
مطلب بعدی مراحل استفاده صحیح اسکراب

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی