X
فواید روغن درخت چای

فواید روغن درخت چای

فواید روغن درخت چای برای پوست :

 

روغن درخت چای و درمان جوش‌های صورت:

طبق تحقیقات علمی یکی از فواید روغن درخت چای و شاید مهم‌ترین فایده روغن درخت چای بر پوست صورت درمان جوش‌های صورت است. بر اساس یک تحقیق استرالیایی یک محصول حاوی پنج درصد روغن درخت چای به‌ اندازه داروهای شیمیایی داروخانه‌ای در درمان آکنه و جوش مؤثر است. روغن درخت چای پتانسیل کاهش میزان باکتری‌های روی پوست را دارد و التهاب را کاهش داده و جوش‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. روغن درخت چای تا حد زیادی به درمان جوش‌های چرکی و دردناک، درمان جوش زیرپوستی و درمان جوش پیشانی کمک می‌کند.

 

روغن درخت چای خواص آنتی باکتریال قوی دارد و با همین فواید به جنگ جوش‌ها می‌رود، اما علت جوش زدن ما فقط باکتری‌ها نیستند. در پوست‌های چرب مستعد جوش میزان اسید لینولئیک پوست پایین است و به همین دلیل سیبوم یا چربی پوست چسبنده می‌شود و منافذ را می‌بندد و باعث ایجاد جوش می‌شود. به همین دلیل ما علاوه بر روغن درخت چای به یک روغن حامل (پرس سرد) مناسب پوست چرب و مستعد آکنه نیاز داریم (مانند روغن هسته انگور) که با میزان بالای اسید لینولئیک داخل خود چربی پوست را به تعادل برساند و از بسته شدن منافذ جلوگیری کنید. علاوه بر این روغن درخت چای یک روغن اسانسی بسیار قوی است که نباید به‌تنهایی به روی پوست استفاده شود زیرا باعث التهاب، قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشک و چروک شدن پوست خواهد شد.

مطلب مرتبط :
اهمیت خواندن مطالب بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

 

روغن درخت چای و درمان جای جوش و لک جوش:

روغن درخت چای برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ ای جای جوش تا حدودی مؤثر است ولی متأسفانه برای درمان فرورفتگی جای جوش و از بین بردن چاله‌های جای جوش تأثیری ندارد زیرا برای بهبود فرو رفتگی ناشی از جوش پوست نیاز به ترمیم شدن و بازسازی سلولی دارد که از عهده روغن درخت چای خارج است. کارکرد اصلی روغن درخت چای درمان و بهبود جوش‌ها است ولی به‌طور همزمان می‌تواند لک‌های قهوه‌ای و قرمزی‌های ناشی از جوش را نیز تا حدودی بهبود بخشد.

 

فواید روغن درخت چای برای مو:

شوره سر یکی از شایع‌ترین مشکلات مو است. طبق یک تحقیق کلینیکی روی ۱۲۶ نفر روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود به رفع شوره سر کمک می‌کند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق با استفاده چهارهفته‌ای از ترکیب حاوی ۵% روغن درخت چای تا ۴۱% کاهش شوره را مشاهده کردند. روغن درخت چای علاوه بر اینکه به درمان شوره و خارش سر کمک می‌کند، پوسته‌ پوسته شدن کف سر، چربی بیش از حد پوست سر و قرمزی و التهاب کف سر را بهبود می‌بخشد.

 

تیم تحقیقاتی لابراتوار مانیا به همراهان خود که پوست چرب دارنند توصیه میکند از محصولات مراقبت از پوست و مو که دارای روغن درخت چای است استفاده کنند ،زیرا روغن درخت چای باعث کنترل چربی پوست و مو شما است.

 

آیا روغن درخت چای به تنهایی مورد استفاده قرار میگیرد :

ما در مانیا به همراهان خود توصیه می کنیم از روغن درخت چای به تنهایی استفاده نکنند، زیرا ممکن است روغنی که خریداری میکنید اصل و خالص نباشد،و البته اگر خالص نیز باشد به دلیل اینکه به تنهایی استفاده کردن روغن درخت چای برای تمامی پوست ها مضرر است و باعث جوش زدن پوست می شود باید ترکیبی از چند روغن در محصول مورد نظر باشد که وجود داشته باشد،پس توصیه ما استفاده از محصولات مراقبت از پوست و مو با برند معتبر است که حاوی روغن درخت چای می باشد.

 

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی لابراتوار آرایشی مانیا گردآوری و تنظیم شده است.


نویسندگان : سید حمیدرضا طباطبایی ابراهیمی ، زینت شهبازبگیان

 

ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مطالب مرتبط :
تغذیه مناسب برای مبارزه با چین و چروک
بهترین روش برای تامین رطوبت پوست
محصولات مراقبت از پوست

فواید روغن دانه میدوفوم

فواید روغن میوه گل رز

فواید روغن دانه چیا

انواع فرمولاسیون شامپو و تفاوت آنها

مطلب قبلی تغذیه مناسب برای مبارزه با چین و چروک
مطلب بعدی فواید روغن دانه میدوفوم

درباره ما

لابراتوار آرایشی مانیا با گسترش و تکمیل کادر خود در واحد تحقیق و توسعه توانسته است در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کند. لابراتوار مانیا همواره کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و امیدواریم در این راه در عرصه‌های جهانی نیز به زودی نام ایران و مانیا را ببینیم.

لابراتوار آرایشی و بهداشتی مانیا با همکاری شرکت زیبا رویان نفیس آماده همکاری تولید در ظرفیت خالی خطوط خود با سایر شرکت‌ها می‌باشد.

تولید در ظرفیت خالی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه آزاد اقتصادی سلفچگان.

لابراتوار آرایشی مانیا ارائه دهنده فرمولاسیون‌های انحصاری محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تولید در ظرفیت خالی محصولات آرایشی و بهداشتی با تمامی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی.

 

شبکه های اجتماعی